Muzika.hr recenzija: Zakašnjeli album prvijenac ‘sarajevskih štuka’

Da je ovaj album izašao prije pet, sedam ili više godina možda bi današnja pop i rock scena u Sarajevu, a i šire u BiH, izgledala drugačije. Možda bi na taj vlak povukli i pokrenuli cijeli vagon rock muzike i grupa, pa bi ‘kod njih’ danas sve zajedno bilo zanimljivije i bogatije. Ovako možemo biti sretni da je uopće ugledao svijetlo dana, jer grupa Letu štuke postoji od 1986. godine kad je oformljena u Sarajevu pod utjecajem punka i novog vala od četiri sarajevska srednjoškolca. Postava je otada izmijenjena, ali isti je vokal i tekstopisac Dino Šaran, koji je autor svih tekstova i većine glazbe na ovom albumu.

Od početaka 1986. kada su zaintrigirali tadašnje glazbene kritičare i svirali na mnogim koncertima tadašnje sarajevske demo scene nije bilo puno pomaka, i sve je ostalo na demo snimkama. Rad grupe stao je zbog raznih previranja, odlazaka u vojsku, te ratnih zbivanja u 90-ima. Za ponovno pokretanje najzaslužniji je Dino Šaran, a veliku podršku imao je od aranžera, producenta albuma i perkusionista Đanija Pervana, koji je u sadašnjoj postavi benda (i koji je seljenjem u Pariz prijašnjih godina postao članom Rundek Cargo Orkestara).

Tako su u veljači ove godine Letu Štuke napokon ušli u studio u Sarajevu i snimili svoj debitantski album, muzički i stilski raznolik, sa 14 pjesama u vrlo dobroj produkciji Đanija Pervana. Album potvrđuje da je Dino zaista vrstan tekstopisac, a da bi netko bio upravo to sigurno mora imati bogato životno iskustvo. Pjeva uvjerljivo i uvjereno u to što piše, nije nikakav ‘fejker’ ni glumator. Tematika su događaji iz posljednjih 15 godina na ovim prostorima, ljubav, bol, tuga… Ali koliko god je dobar na toj strani, pjevački nema baš prevelike vokalne sposobnosti. Neću to uzeti kao nekakvu zamjerku, nego navesti čisto kao činjenicu.

Međutim, danas je Dino jedan od najtraženijih tekstopisaca na području Hrvatske i BiH, surađivao je i pisao za Crvenu jabuku, Vannu, Severinu, Elektrobudu, Edo Maajka angažirao ga je za svoju pjesmu “Pržiii!”, a interesantno je spomenuti da je pisao i za Halida Bešlića. On sve svoje dosadašnje suradnje smatra egzistencionalnom potrebom, dok pravu ljubav i svoj identitet predstavlja upravo kroz ovaj album. Darko Rundek smatra ga u ovom trenutku jednim od najinteresantnijih tekstopisaca na ovim prostorima, a on i njegov Rundek Cargo Orkestar gostuju na pjesmi “Sunce”. Prvi singl bila je pjesma “Mjesto za dvoje”, a aktualni singl koji predstavlja ovo izdanje je pjesma “Grad bez boje”.

Album koji je trebao izaći (puno) ranije, ali spletom okolnosti i zbivanja na tržištu je tek sad. Krije nekoliko stvarno solidnih pjesama, hrpu odličnih tekstova koji potiču na razmišljanje, par ironično-zabavnih sempliranih stihova koji su, na kraju, istinito poučni za ove prostore (Danilo Bata Stojković iz filma “Balkanski špijun” na pjesmi “Minimalizam”) i nekoliko odličnih minimalističko-bogatih instrumentalnih dijelova (pjesma “Zagrljaj”).